Električni motorji za EV

Električni motorji za Električna vozila na kratko…

DC motorji
Imamo 4 osnovne variante, pri katerih je stator (del, ki se ne premika) lahko permanenten magnet ali pa elektromagnet na kratko kar navitje. Lahko pa je tudi rotor permanentni magnet. Vsi štirje tipi uporabljajo komutator(del rotorja po katerem drsijo krtačke), katerega naloga je da glede na pozicijo motorja aktivira elektromagnet rotorja, kateri potem vzdržuje vrtenje. Zadosti je že da takšen motor priklopite na DC vir in motor se bo začel vrteti. DC motorji so trenutno tudi najekonomičnejši. Njihov izkoristek lahko dosega do 90%. Ker jih poznamo že desetletja so tudi najbolj preizkušeni. Servisni intervali so lahko na 100.000km. Ker imajo DC motorji komutator je ta del izredno neučinkovit, zlasti ko se krtačke ali drsna površina izrabijo ali kakorkoli drugače poškodujejo. Ravno tako s takšnimi motorji težko regeneriramo energijo nazaj v polnenje, ko pa doseže med 10 in 20% dalšo razdaljo.
DC Električni motorji pri katerih se za stator ne uporabljajo permanentni motorji, najpogostejša izbira za električni avtomobil.

Prepričan sem, da ste za to že slišali pa kljub temu navedem, Ves navor vam je praktično na voljo iz mirovanja. Takšni motorji so v vaših baterisjkih vrtalnikih in podobno in tu tiči tudi razlog za tovrstno uporabo.

Niso najbolj primerni za uporabo kjer je potrebna konstantna hitrost pri različnih hribovitih terenih oz. tam kjer ni samo ravnina. Verjetno ste to opazili že sami, če ste lastnik takšnega vozila, ki vsebuje omenjeni motor.

Uporaba motorja mora biti vedno pod obremenitvijo, v nasprotnem motor lahko poškoduje samega sebe.
DC Električni motor z stalnim magnetom, drugi najpogostejši. Najpogostejša opazka je da so ti motorji glasni. Kot vsi krtačni motorji, krtačke proizvajajo elektromagnetno interferenco in ker kot zgornji nimajo posebnih filtrov za preprečevanje tega efekta so glasni. Aplikacije so, kolesa, dvokolesni motorji, skuterji in podobno.

Brezkrtačni DC motorji:
Brezkrtačni ali BLDC motorji imajo za rotor stalni magnet, stator pa je elektronsko krmiljeno magnetno polje z uporabo senzorjev za detekcijo pozicije rotorja. Ker nimajo komutatorja so močnejši in imajo boljši izkoristek kot slednji, vendar pa potrebujejo bolj sofisticirano elektronsko krmilno opremo, kontrolerje. Stroškovno je najtežje poceni proizvesti velike permanentne magnete rotorja zato so takšni motorji praviloma dražji. Takšni motorji še niso primerni za velike aplikacije kot so avtomobili ker so dražji. Vidimo pa jih kjer je uporaba manjših motorjev možna: e-kolesa, skuterji itd…

Tri fazni AC indukcijski motorji ki so seveda tretji najpogostejši, vendar so najbolši.
AC ne pomeni, da jih lahko priklopite v vašo električno vtičnico v dnevni sobi, govorimo a AC indukciji. Ravno tako delujejo na baterije kot DC motorji. Na splošno je tehnologija za temi motorji takšna da elektromegnetne tuljave statorja preko indukcije polnijo tuljave rotorja, te pa zaradi magnetnega polja silijo k poravnavi z statorjem. Ker je le ta malenkost vedno počasnejši zaradi bremena, ki ga imate na osi se rotor vrti in proizvaja navor.Ti motorji uporabljajo inverter, ki je sofisticirana naprava, katero ostali motorji ne potrebujejo. S tem so seveda dražji vendar dobite za ta denar precej veliko. Tesla roadster je primerek uporabe takšneg motorja.
Nekaj dejstev

  • So bolj primerni za hribovite terene kot DC
  • Lahko jih uporabljate za težja vozila
  • Bolj “nežen” prenos energije na pogonsko gred kot DC
  • Večja distanca prevoženih kilometrov, ker bolj učinkovito upravlja z virom energije (baterijo) ter izjemno regenerativno lastnostjo, ki pri zaviranju polni baterije.
  • 2x dražji od klasičnih DC motorjev
Deli:
  • Print
  • Facebook
  • LinkedIn
  • PDF
  • Translate the post into your language
You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: Free Web Space | Thanks to Best CD Rates, Boat Insurance and software download